Sayfalar

22 Mart 2015 Pazar

Neden blog yazıyoruz?

Blog yazmak aklımızda dağınık duran fikirleri toparlamanın ve dağınık aklınızı düzene sokmanın bir yoludur. 

Bir konu hakkında kafa yorarken tüm fikirleriniz bir seferde aklınıza gelmiyor. Blog, bunları biriktikçe toparlamanız için bir araçtır.

Değişik konular hakkındaki fikirlerim, düşüncelerim, araştırdıklarım aklımda, telefonumda, bilgisayarımda, maillerimde karışık halde duruyor. Bunları bir araya getirmenin, düzenlemenin bir yolu olarak blog kullanıyorum.

Kayıt altına almak için notepad'i kullanıyordum ancak artık düzenlemek için yeterli görmüyorum.

Yazdıklarımı okuduktan sonra değiştirme ihtiyacı hissediyorum, bu şekilde Türkçe'yi de daha düzgün kullandığıma inanıyorum.

Ayrıca yazmak araştırma ve okuma ihtiyacını da körüklüyor.

Benim için, araştırmalarımı düzenleme ortamına heryerden ulaşabilmem de önemli bir nokta. Bir internet sitesi ile yapmaya kalksam ödeyeceğim ücret, sunucu şifre ve parolaları yetmezmiş gibi düzenleme ve yükleme için de özel programlar gerekirmesi ( zahmeti de ) cabası. e-posta ile saklamak ise sürekli artan ve karışan bir email trafiği getiriyor. Oysa blog öyle değil, e-posta hazırlamak kadar kolay.

Yazdıklarınızı resimler ile desteklediğiniz zaman hem kendiniz hem de başkaları için kalıcı bir çalışma hazırlamış oluyorsunuz.

Akılı telefondaki bir not alma uygulaması ile eşitlenen notlarınızı düzenleyebilirsiniz ancak bunları uygulamazsanız ya da düzenli olarak sunmazsanız bir işe yaramaz. 

Blog notlarınızı, başkasının görmesini istemiyorsanız, gizli de yapabilirsiniz.