Sayfalar

23 Mart 2015 Pazartesi

Atatürk'ün Türk tanımları

"Benim hayatta yegâne fahrim (onurum), servetim, Türklükten başka bir şey değildir."

"Bana, insanlar üstünde bir doğuş atfetmeye kalkışmayınız. Doğuşumdaki tek fevkaladelik, Türk olarak dünyaya gelmemdir."

Bir İngilizin "Siz hangi asil ailedensiniz?" sorusuna verdiği yanıt:
"Anasının ve babasının asilliğiyle iftihar eden Teodoz, İtalya yarımadasına inmek isteyen Türk Atilla'ya barış görüşmesinden önce sormuş: 'Siz hangi asil ailedensiniz?' Atilla da ona cevap vermiş: 'Ben asil bir milletin evladıyım!' İşte benim cevabım da size budur!"

"Türk, Türk olduğu için asildir... Çoğumuz, büyükbabamızın babasını hatırlamayız. Bütün soy gururumuzu, Türk olmanın içinde buluruz."

"Mensup olduğum Türk milletinin şan ve şerefi varsa, benim de bir ferdi olmak sıfatıyla şanım ve şerefim vardır..."

Atatürk kendisini böyle tanımlıyor. "Ben bir Türküm" diyor ve "bundan gurur duyuyorum" diyor.

Mustafa Kemal, bir Türktür ve büyük bir Türktür, Türkün Atasıdır. Türk Milletine, unuttuğu milli kimliğini tekrar kazandıran, ümmetten Türk milletine dönmesini sağlayan bir Türktür...